Lora Lossy

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim incididunt ut labore, nostrud exercitation ullamco laboris.!

Angela Johny

Yorem delly dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, incididunt ut labore incididunt ut labore et dolore magna aliqua.!

Mark Clerk

Woram Losy dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. incididunt ut labore, quis nostrud exercitation ullamco laboris.!

Alex Damn

Palorm Roelm dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, incididunt ut labore sed do eiusmod tempor et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris.!

Our Blog

Gunung Fuji, Salah Satu Gunung Tercantik Di Dunia

'Gunung Fuji, Salah Satu Gunung Tercantik Di Dunia'

GUNUNG FUJI,SALAH SATU GUNUNG TERCANTIK DI DUNIA

Sila Like: Selim The 3rd[1]

Konbanwa minasan, watashi wa exprainu Fuji-san subarashi desu. Wakarimaska. Wakarimasen. Hmm, teruk gak grammar bahasa Jepun aku ni. Aduii lama sangat tinggalkan. Ni akibatnya. Baiklah. Mari kita teruskan dengan penerangan tentang Gunung Fuji ini. Mari ke Nihon! HAIT!!!

Gunung Fuji ataupun Fuji-san. Adalah gunung yang tertinggi di Jepun yang setinggi 3777 meter. Lokasi Gunung ini terletak di barat daya Tokyo dan adalah salah satu gunung yabg bentuknya hampir sama dengan bentuk cone. Di bahagian puncak gunung ini dilitupi salji tebal selalunya akan muncul pada musim luruh dan sejuk.
1

Gunung ini pernah dilanda gunung berapi. Tetapi yang terakhir pada tahun 1708-1709. Jika anda melihat di puncak gunung ini, ia mempunyai kawah yang dalam menunjukkan gunung ini pernah memuntahkan lava beratus tahun dahulu. Mengikut kepercayaan Orang di sana. Gunung Fuji adalag salah satu tiga gunung yang suci di Jepun selain dari Gunung Tate dan Gunung Haku.

Pengunjung selalunya akan datang ke kawasan Gunung ini kerana ketika musim bunga, kawasan gunung ini dikelilingi dengan pokok sakura(chirei,senbonzakura) ketika itu meereka duduk di bawah pokok sakura dan berpicnic di sana. Isn't it cool guys? Dah la pokok sakura cantik.

2

Ada juga pengunjung nak mendaki ke puncak gunung ini untuk melihat keindahan alam semuka jadi. Di anggarkan hampir 30,000 pengunjung mendaki gunung ini pada bulan july hingga sepetember. Mereka selalunya mula mendaki gunung ini pada waktu malam untuk sampai ke kawasan puncak gunung ini. Ada juga yang pergi ke gunung ini untuk paragliding.

Walaupun gunung ini kelihatan cantik dan indah dari luaran, pada tahun 2011, gunung ini menghadapi masalah tanah runtuh yang serius. Jadi kerajaan jepun terpaksa membina pagar batu di kawasan gunung untuk mengelakkan masalah tanah runtuh. Projek menjaga alam sekitar di perketatkan oleh kerajaan Jepun setelah berlakunya Tsunami di Jepun berberapa tahun yabg laku dan Gunung Fuji juga terkena tempiasnya. Berlaku gegeran yabg kuat mengakibatkan berlaku tanah runtuh yabg besar di situ sehingga mengirbankan lebih 1,000 orang.

Nevertheless, Gunung ini telah di nobatkan sebagai salah satu gunung tercantik di dunia. Bentuknya hampir sama dengan bentuk cone dan menarik ramai pengunjung sama ada tempatan atau pelancong untuk melihat keindahan Gunung ini. Ok itu sahaja oleh saya. Nantikan segmen seterusnya. Papai, assalamualaikum.

‪#‎selimthe3rd‬[2]

Gambar: gunung Fuji

References

  1. ^ Selim The 3rd (www.facebook.com)
  2. ^ ‪#‎selimthe3rd‬ (www.facebook.com)
LikeTweet

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Authorism Theme

Bob Olright

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.!

Karen Smith

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.!

Jessica Bankers

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.!

Johny Lora

4th one time fitness expert, wellness writer, personal trainer, group ex health coach. I am advocates of everything good in the fitness industry and of the people who make it great!

Imej tema oleh richcano. Dikuasakan oleh Blogger.