Lora Lossy

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim incididunt ut labore, nostrud exercitation ullamco laboris.!

Angela Johny

Yorem delly dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, incididunt ut labore incididunt ut labore et dolore magna aliqua.!

Mark Clerk

Woram Losy dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. incididunt ut labore, quis nostrud exercitation ullamco laboris.!

Alex Damn

Palorm Roelm dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, incididunt ut labore sed do eiusmod tempor et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris.!

Our Blog

Malay’s Problem: Business (Strategy)

'Malay's Problem: Business (Strategy)'

Saya memulakan perniagaan pertama secara kecil-kecilan semasa di peringkat sekolah lagi. Tetapi sering sahaja produk yang dijual tidak mendapat sambutan yang terlalu menggalakkan biasanya meletup sekejap kemudian suram.

antara permasalahan yang biasa saya alami adalah ketidak tentuan bilangan pelanggan yang membeli produk atau servis daripada syarikat saya.

kemudian apabila diamati semula, ya, masalah itu berpunca daripada "diri".

pertama, saya tidak pernah menetapkan penjualan secara berkala, maksudnya didalam sehari berapa ramai yang sepatutnya saya jual. untung atau rugi tolak tepi, tetapi "berapa ramai?"

sepatutnya saya menetapkan jualan harian saya dan berapa banyak jumlah jualan yang patut saya lakukan.

kebanyakkan masa saya hanya menetapkan penjualan produk sehingga habis tetapi terlupa berapa sepatutnya yang saya patut jualkan sehari-hari.

———————————————

Pengalaman Sendiri.

baru-baru ini saya diberikan peluang untuk menerima antara servis yang terbaik saya pernah rasai.

penjual itu menekankan perkara percuma yang tanpa saya sedari saya harus membayar servis dan pakej yang disediakan dengan harga yang lebih mahal.

walaubagaimanapun di akhir sesi tersebut saya bersetuju dengan harga yang ditetapkan kerana masih teruja dengan pakej yang diberikan.

apa yang saya hendak tekankan di sini adalah "cara" untuk mengikat pelanggan, dan bukan sahaja pakej yang terbaik untuk pelanggan.

saya yakin walaupun kita sudah menyediakan pakej yang terbaik untuk pelanggan tetapi dengan "cara" yang salah, pelanggan kita akan pergi tanpa menoleh kebelakang meninggalkan kita.

jadi apakah cara itu?

saya biarkan "cara" saya disimpan dahulu dan ingin mengadakan perbincangan di ruang komen. Tua atau muda jangan malu untuk mencuba. Saya ikhlas untuk berkongsi ilmu.

bagi sesiapa yang dapat menjawab dengan betul saya belanja teh tarik dengan makan sekali.

*pastikan yang dapat jawab dengan betul duduk di area lembah klang. tak dan den nak travel sampai kelantan sbb nak blanja teh tarik. hahaha tongue emoticon

**artikel cara saya akan postkan di minggu hadapan

‪#‎radindanial‬[1]

References

  1. ^ ‪#‎radindanial‬ (www.facebook.com)
LikeTweet

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Authorism Theme

Bob Olright

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.!

Karen Smith

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.!

Jessica Bankers

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.!

Johny Lora

4th one time fitness expert, wellness writer, personal trainer, group ex health coach. I am advocates of everything good in the fitness industry and of the people who make it great!

Imej tema oleh richcano. Dikuasakan oleh Blogger.